Dažniausiai viršsvorio problema kyla tik dėl vienos priežasties: žmogus suvalgo gerokai daugiau maisto nei per dieną išeikvoja energijos. Todėl labai svarbu normalizuoti mitybą, kad vėliau nesusidurtumėte su nutukimu. Tačiau apetitas savaime neatsiranda. Tinkamai nustačius priežastį, jį galima suvaldyti.

REKLAMA

Kokia yra dažniausia persivalgymo problema?

Dietos ir apribojimai

REKLAMA

Daugelis žmonių laikosi dietų, norėdami greitai numesti svorio. Jos iš tiesų gali būti efektyvios, nes organizmas susiduria su dideliu kalorijų deficitu.

REKLAMA

Tačiau jei esate įpratę valgyti daug maisto, jums gali būti labai sunku apsiriboti skurdžia dieta.

Todėl vienu momentu paprasčiausiai įvyksta lūžis: žmogus ima „susigrąžinti“ kalorijas, kurių taip sunkiai stengėtės atsisakyti. Ši problema taip pat dažnai iškyla tiems žmonėms, kurie staiga nutraukė dietą.

REKLAMA

Taigi, laikantis tinkamo plano, reikia pasirinkti subalansuotą mitybą ir lieknėti palaipsniui.

Depresija

REKLAMA

Ne visi sugeba pastebėti, kad serga depresija. Dažnai nestabilią emocinę būseną nurašome kokiems nors objektyviems veiksniams, ir ne sprendžiame problemos.

Tačiau sergant depresija labai sunku atsisakyti labiausiai figūrai nepalankaus maisto. Apetitas taip pat dažnai tampa dar „aktyvesnis“.

REKLAMA

Ekspertai mano, kad atsiradus pirmiesiems depresijos požymiams verta arba pasikonsultuoti su psichologu, arba, turint tinkamų žinių, problemą spręsti patiems.

Teigiamų emocijų stoka

REKLAMA

Žmonėms svarbu gyventi turiningą gyvenimą, kad jie galėtų palaikyti gerą nuotaiką. Ryškios tokios gyvenimiškos emocijos padeda suvokti, kad yra ir daugiau malonumų nei tik maistas.

REKLAMA

Taigi, verta užpildyti savo gyvenimą įvairiapusiškais potyriais.

Miego trūkumas

REKLAMA

Tai vis didėjanti problema šiuolaikinėje visuomenėje, nes labai nedaug žmonių eina miegoti 22.00 valandą ir miega aštuonias valandas, kurias ir turėtų išmiegoti.

O miego trūkumas sukelia hormonų pusiausvyros sutrikimus, dėl ko aktyviai gaminasi kortizolis ir grelinas. Dėl šios priežasties daugelis žmonių nesugeba kontroliuoti savo apetito.

REKLAMA

Buvimas namuose

REKLAMA

Jei didžiąją dalį laisvalaikio praleidžiate namuose, tai gerokai padidina persivalgymo riziką. Ypač jei neturite ką veikti, o šaldytuve yra daug maisto.

Todėl turėtumėte leisti laiką ne namuose, kad apsisaugotumėte nuo pagundos suvalgyti dar vieną porciją mėgstamo patiekalo.

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].