Vis daugiau žmonių pereina prie darbo namuose. Todėl tampa vis svarbiau susikurti patogią ir efektyvią darbo vietą namie. Yra keletas pagrindinių veiksnių, galinčių turėti įtakos produktyvumui ir bendrai savijautai.

REKLAMA

Parinkite specialią darbo vietą

Vienas svarbiausių dalykų yra parinkti specialią darbo vietą. Tai turėtų būti vien darbui skirtas kampelis, atskirtas nuo gyvenamosios patalpos. Geriausia, jei darbo vietoje būtų stalas, patogi kėdė ir pakankamai erdvės.

REKLAMA

Pasirūpinkite patogia kėde 

Ergonomiška kėdė padės išvengti nugaros skausmų ir diskomforto bei pagerins bendrą laikyseną. Ieškokite kėdės su reguliuojamu aukščiu ir juosmens atrama. Įsitikinkite, kad ant jos patogu sėdėti ilgesnį laiką.

REKLAMA

Naudokite stovimą stalą

Ilgalaikis sėdėjimas gali pakenkti sveikatai. Norėdami su tuo kovoti, naudokite stovimą rašomąjį stalą. Jis pagerins laikyseną, padidins energijos lygį, sumažins nutukimo ir kitų sveikatos problemų riziką.

REKLAMA

Geros laikysenos praktika

Nepamirškite laikytis geros laikysenos. Patariama sėdėti tiesiai, atpalaiduoti pečius ir laikyti kojas lygiai ant grindų. Venkite susikūprinimo ar susigūžimo prie kompiuterio. Tai gali sukelti nugaros skausmus ir diskomfortą.

REKLAMA

Investuokite į kokybišką įrangą

Norint komfortiškai ir veiksmingai dirbti namuose, reikia investuoti į kokybišką įrangą. Tai – patikimas kompiuteris, patogi klaviatūra ir pelė bei spartus interneto ryšys. 

REKLAMA

Išlikite organizuoti

Dirbant namuose yra sudėtinga išlikti organizuotiems. Tačiau organizuotumas yra būtinas produktyvumui ir efektyvumui. Apsvarstykite galimybę naudoti planuoklį arba skaitmeninį kalendorių, kad galėtumėte sekti darbotvarkę. Naudokitės lentynomis ir kitais daiktų laikymo sprendimais, kad darbo vietoje nebūtų netvarkos.

REKLAMA

Suasmeninkite erdvę

REKLAMA

Nors svarbu, kad darbo vieta būtų tvarkinga ir efektyvi, taip pat patariama ją personalizuoti. Asmeninių akcentų, pavyzdžiui, meno kūrinių ar nuotraukų, pridėjimas sukurs jaukią ir patrauklią atmosferą. Tik stenkitės, kad asmeninių daiktų būtų kuo mažiau, jog išvengtumėte netvarkos.

Reguliariai darykite pertraukas

REKLAMA

Dirbant iš namų yra lengva pasinerti į darbą ir pamiršti daryti pertraukas. Tačiau reguliarus atsipūtimas yra svarbus tiek fizinei, tiek psichinei sveikatai. Stenkitės kas valandą daryti trumpas pertraukėles, kad galėtumėte ištiesti kojas ir pailsinti akis.

Įtraukite judėjimo

REKLAMA

Ilgalaikis sėdėjimas gali pakenkti sveikatai. Į darbo dieną įtraukę judėjimo kovosite su neigiamu sėdimo gyvenimo būdo poveikiu. Pabandykite per pertraukas trumpai pasivaikščioti. Į kasdienę rutiną įtraukite tempimo pratimus ar jogą.

Rūpinkitės psichikos sveikata

REKLAMA

Darbas namuose gali būti izoliuojantis ir keliantis stresą. Kad pasirūpintumėte psichine būkle, darykite pertraukas ir pasirūpinkite savimi. Tai gali būti pasivaikščiojimas, meditacija arba gilaus kvėpavimo pratimai.

Sumažinkite dėmesio blaškymą

REKLAMA

Darbuojantis iš namų atsiranda daugybė trukdžių. Nuo namų ruošos užduočių iki socialinių tinklų. Svarbu kuo labiau sumažinti šių trukdžių poveikį, kad išlaikytumėte dėmesį ir produktyvumą. Naudokite produktyvumo programėles, padedančias susikaupti ir užblokuoti dėmesį blaškančius veiksnius.

Susikurkite rutiną

REKLAMA

Dirbant ne biure yra paprasta pamiršti ribą tarp darbo ir asmeninio laiko. Rutinos nustatymas išlaikys sveiką darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą bei padidins bendrą produktyvumą. Sudarykite darbo dienos tvarkaraštį ir kiek įmanoma jo laikykitės.

Palaikykite ryšį

REKLAMA

Nepamirškite palaikyti ryšius su kolegomis ir draugais. Planuokite reguliarius virtualius susitikimus su bendradarbiais. Apsvarstykite galimybę prisijungti prie internetinių bendruomenių ar grupių, susijusių su Jūsų sritimi.

Optimizuokite apšvietimą

Apšvietimas yra reikšmingas veiksnys, kuriant patogią ir produktyvią darbo vietą. Geriausia, kad ji dienos metu būtų gerai apšviesta natūralia šviesa. Jei natūralios šviesos nėra, erdvę papildykite lempomis. Lubų šviestuvai yra naudingi bendram apšvietimui ir padeda išvengti akių įtampos bei galvos skausmo. Juos patogiai įsigykite internetu.

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu info@zinoti.lt.