Geros naujienos yra tai, kad šokoladas gali būti naudingas jūsų sveikatai. Vis dėlto, viskas priklauso nuo šokolado rūšies ir, žinoma, kokį šokolado kiekį suvalgote.

REKLAMA

Vertėtų rinktis juodąjį šokoladą, kuriame yra bent 70% kakavos. Kuo didesnis kakavos kiekis, tuo maistingesnis yra šis desertas. Taip pat atidžiai patikrinkite, ar produkto sudedamosiose dalyse nėra pridėtinio cukraus ir ar nėra kitų kenksmingų priedų.

REKLAMA

Jei nuspręsite pasirinkti juodąjį šokoladą, tai dar negarantuos, kad šis desertas bus tikrai sveikas. Būtent todėl visada yra svarbu analizuoti šio produkto sudėtį.

Naudinga rinktis juodąjį šokoladą su riešutais, nes tai užtikrins didesnį sotumo jausmą.

REKLAMA

Taigi, kas nutiks jūsų organizmui, jei valgysite juodąjį šokoladą?

Sumažės lėtinių ligų rizika

REKLAMA

Šokolade gausu flavonoidų, kurie yra galingi antioksidantai. Šis produktas padeda atpalaiduoti kraujagysles ir taip sumažinti kraujospūdį. Juodasis šokoladas gali padėti sumažinti „blogojo“ ir padidinti „gerojo“ cholesterolio kiekį kraujyje. Tai yra labai naudinga širdies sveikatai.

Kraujo krešulių prevencija

REKLAMA

Amerikos širdies asociacijos žurnale paskelbtas tyrimas rodo, kad juodajame šokolade esantys polifenoliai gerina kraujotaką. Jei valgysite juodąjį šokoladą, tai gali padėti sumažinti kraujo krešulių riziką.

Aštraus proto ir pakilios nuotaikos palaikymas

REKLAMA

Juodasis šokoladas teigiamai veikia nuotaiką ir smegenų veiklą. Šis desertas padeda reguliuoti hormonų serotonino ir dopamino kiekį, o tai lemia kur kas geresnę nuotaiką.

REKLAMA

Kakavoje yra galingų flavonoidų, kurie ne tik gerina nuotaiką, bet taip pat padeda susikaupti, didina dėmesingumą ir stiprina atmintį. Be to, tyrimai rodo, kad šie junginiai gali pagerinti smegenų veiklą, tiekdami daugiau kraujo į hipokampą – smegenų dalį, kurioje formuojasi prisiminimai.

Daugiau energijos

REKLAMA

30 g juodojo šokolado (kuriame yra 70% kakavos) yra maždaug 25 mg kofeino (250 ml kavos yra maždaug  95 mg). Nors atrodo, kad tai nėra daug, tačiau net ir toks kofeino kiekis turi poveikį organizmui. Jei prieš miegą norite suvalgyti šokolado, būkite atsargūs.

Suvartojama daugiau kalorijų

REKLAMA

Juodasis šokoladas yra labai naudingas sveikatai, tačiau nereikėtų pamiršti, kad toks maisto produktas yra labai kaloringas. Jei piktnaudžiausite šiuo desertu, tai gali lemti svorio padidėjimą. 30 g juodojo šokolado yra maždaug 170 kalorijų.

Vienoje porcijoje (30 g) pieniško ir baltojo šokolado kalorijų kiekis gali būti didesnis nei 200 kcal. Jei šokoladas yra pagardintas džiovintais vaisiais ar grietinėle, jame kalorijų gali būti dar daugiau.

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu info@zinoti.lt.