Daily Mail
  • Paulo Fonseca buvo priverstas bėgti iš Kijevo prasidėjus Rusijos bombardavimui
  • Kelionė užtruko 30 valandų, per kurią jie ilgai bėgo iki sienos
  • Fonseca atskleidė, kaip sunkiai jam sekėsi gelbėti savo šeimą
  • Jis pasakojo, kad mašina išvyko iš miesto, ir keliavo dieną ir naktį be jokio sustojimo

Portugalijos futbolo vadovas Paulo Fonseca papasakojo apie savo sukrečiančią patirtį, kurią patyrė bandydamas pabėgti iš Ukrainos po to, kai Rusija pradėjo niokojančią invaziją. Jis turėjo grįžti į šalį, kad išvežtų savo šeimą toli nuo smurto. Fonseca, kuris taip pat yra treniravęs Ukrainos komandą Donecko „Shakhtar“, su žmona ir sūnumi įstrigo Kijeve, kai miestą pradėjo bombarduoti raketos – jie buvo priversti greitai pasprukti 30 valandų trukusios kelionės metu.

REKLAMA

Pirmasis bandymas pabėgti nepavyko, kai jų skrydis buvo nutrauktas. Nuo tada, kai prasidėjo kraujo praliejimas, oro uostai buvo sugriauti po taiklių smūgių, o keliai buvo užkimšti piliečių, bandančių pabėgti į kaimyninę Lenkiją. Ankstyvą rytą, kai prasidėjo sprogimai, jie buvo pažadinti savo bute ir norėjo bėgti automobiliu, ir D. Fonseca dabar atskleidė, kad jie išvyko į rytus po to, kai jiems paskambino „Shakhtar ” sporto direktorius Dario Srna ir pasiūlė prieglobstį.

Sky Sports

„Dario man paskambino ir liepė atvykti į viešbutį, priklausantį „Shakhtar” prezidentui“, – interviu „Sky Sports” metu sakė Fonseca. „Mes persikėlėme į viešbutį ir kartu su „Shakhtar” žaidėjais brazilais bei technine komanda nakvojome bunkeryje, iš viso pusantros paros.

REKLAMA

Pradėjau galvoti, kad padėtis tik blogės, todėl susisiekėme su Portugalijos ambasada ir jie pasakė: „Rytoj turėsime automobilį ir galėsite išvykti“. Nusprendžiau išvykti ryte, kitą dieną automobilis paėmė mus iš viešbučio ir pradėjome ilgą kelionę iki sienos. Tai buvo pavojinga, visą dieną ir naktį keliavome nesustodami. Kelionė truko 30 valandų, įskaitant kelionę per Moldovos sieną į Rumuniją, kur ir apsistojome“.

Daug kartų mačiau, kaip keliu pravažiuoja Ukrainos kariai, daug kartų sustojome ir klausėmės pavojaus signalų, ir buvo labai dideli kamščiai. Daug laiko praleidome važiuodami 5 km/h greičiu. Kelionės metu mums grėsė pavojus net važiuojant naktį, girdėjau praskrendančius lėktuvus, bet šaudymo ar kovos nemačiau.

Keliavome su kita šeima – tai buvo pora su šešių mėnesių kūdikiu. Galiausiai pasiekėme sieną ir jautėmės saugūs, o tai buvo svarbiausia! Fonsekos žmona Katerina Ostroushko „Instagram“ įraše patvirtino, kad jų šeima yra saugi. Pora 2019 m. susilaukė bendro sūnaus.

REKLAMA

Italijos leidinys „Gazzetta dello Sport“ pranešė, kad Fonseca ir komanda sugebėjo išvykti iš Kijevo Portugalijos ambasados vadovaujamos misijos dėka. Jis buvo nugabentas į Rumuniją per Moldovą 15 vietų mikroautobusu kartu su kitais Portugalijos piliečiais, tarp jų buvo ir Edgar Cardoso, ir Filipe Sousa.

Fonsekos žmona rašė savo „Instagram“ žinutėje: „Mūsų draugai iš viso pasaulio – jūs esate absoliučiai neįtikėtini! Dėkojame už didžiulį palaikymą, maldas ir pagalbą tamsiausiomis dienomis. Jūsų dėka aš ir mano šeima dabar esame saugūs.  Amžinai prisiminsiu jūsų gerumą.

The Mirror

Kiekviena ištiesta pagalbos ranka, kiekvienas žodis mane labai sujaudino. Esu labai sukrėsta. Tiek daug skausmo ir baimės per dvi baisias dienas. Karas yra nusikaltimas. Aš nekenčiu karo, Ukraina, aš tave myliu“! Būdamas Kijeve, Fonseca padarė trumpą vaizdo įrašą balkone. Jis sakė: „Sveiki visi. Esu Kijeve. Aš ir mano šeima išgyvename labai sunkų laikotarpį, nes vyksta nepriimtinas karas. Tačiau mes tikime, kad taika galiausiai įsivyraus, ir turime išlikti stiprūs. Sulaukiau daugybės žmonių žinučių iš Portugalijos, Italijos ir iš viso pasaulio, todėl noriu visiems padėkoti už rūpestį, kurį šiuo metu rodote mano šeimai ir man. Tikiuosi, kad netrukus visus jus pamatysiu“.

REKLAMA

Šiandien Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis pažadėjo, kad „Dievas neatleis“, o jo šalis „nepamirš“ Rusijos vykdomų nekaltų civilių gyventojų žudynių. Miestai nukentėjo nuo naujų bombardavimų, invazijai tęsiantis varginančią 12-ąją dieną. Zelenskis vėlų vakarą kreipdamasis į savo tautiečius per stačiatikių krikščionių šventę „Atleidimo sekmadienį“ prisiminė, kaip keturių asmenų šeima buvo tarp aštuonių civilių, žuvusių nuo Rusijos minosvaidžių, bandant pabėgti iš Irpino miesto. „Mes neatleisime. Mes nepamiršime“, – klausytojams sakė jis. „Negalime atleisti dėl aukų. Nei tūkstančiai tūkstančių kentėjusių negali to atleisti“, – pridūrė jis. „Dievas neatleis. Nei šiandien. Nei rytoj. Niekada.“

Karas Ukrainoje: naujausia informacija

• Rusija suintensyvino apšaudymą, o JT teigia, kad jau pabėgo 1,5 mln. žmonių
  • Bandymai evakuoti civilius iš Mariupolio vėl žlunga, nuolat pažeidinėjant paliaubas
  • Ukrainos kariuomenė teigia, kad vyksta „įnirtingi mūšiai” pietinio Nikolajevo miesto pakraštyje,
  • Mūšyje dėl Černigovo šiaurėje žuvo dešimtys civilių gyventojų
  • Rusijos raketų ugnis sunaikino Vinicos oro uostą centrinėje Ukrainoje
  • Rusijos parduotuvėms liepta apriboti būtiniausių maisto produktų pardavimą, kad būtų užkirstas kelias spekuliacijoms juodojoje rinkoje
  • Rusijoje per antikarines demonstracijas suimta dar tūkstančiai žmonių, iš viso daugiau nei 11 000.
  • Vladimiras Putinas sako, kad savo tikslų Ukrainoje sieks „derybomis arba karu“
  • JAV uždegė žalią šviesą Lenkijai tiekti naikintuvus Kijevui, nors ir baiminamasi, kad tai gali įtraukti NATO į karą
  • Antony Blinken sako, kad Vakarai „labai aktyviai“ diskutuoja apie Rusijos naftos embargą, nors kaina yra rekordiškai aukšta
  • Kredito kortelių milžinės „Visa“, „Mastercard“ ir „American Express“ įšaldo verslą Rusijoje. Rusijos bankai sako, kad naudosis Kinijos „UnionPay“ sistema
  • Konsultacinės įmonės „KPMG“ ir „PwC“ paskelbė nutraukiančios veiklą Rusijoje
  • Prancūzija paskelbė, kad siųs jodo tablečių ir kitų medicinos reikmenų Ukrainai. Jos naudojamos siekiant apsisaugoti nuo radiacijos poveikio
  • Ukrainos užsienio reikalų ministras Dmytro Kuleba sako, kad į kovą įsitraukė 20 000 tarptautinių savanorių
  • „Netflix“ sustabdė paslaugų teikimą Rusijoje, o socialinės žiniasklaidos milžinė „TikTok“ užblokavo vaizdo įrašų turinio skelbimą iš šios šalies
  • Užsienio žiniasklaida, įskaitant „BBC“, „CBC“, „ARD“, „ZDF“, „Bloomberg News“, „CNN“, „CBS“, „RAI“ ir „EFE“, sustabdė reportažus iš Rusijos, kai Maskva pagrasino kalėjimo bausmėmis.

Šaltinis: dailymail.co.uk

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].