Sveikai apkūnus ar nutukęs? Kaip nustatyti ribą, kai didelis svoris jau yra problema

Daugelis merginų yra linkusios pervertinti papildomus kilogramus sveiką apkūnumą laiko beveik nutukimu. Ir nors antsvoris bei nutukimas yra skirtingi tos pačios problemos laipsniai, neturėtumėte jų painioti.

Kad sužinotumėte, ar esate nutukęs, ar jūsų putlumas yra visiškai nekenksmingas, o ne nukrypimas nuo normos, pakanka apskaičiuoti kūno masės indeksą.

Kūno masės indeksas apskaičiuojamas pagal paprastą formulę: svorį kilogramais padalinkite iš ūgio metrais kvadratu.

Pavyzdžiui, jei jūsų ūgis yra 170 centimetrų, o svoris – 70 kg, tada kūno masės indeksas bus: 70 / (1,7 * 1,7) = 24,2.

Jei kūno masės indeksas yra mažesnis nei 20, jums trūksta svorio.

20-25 – reiškia, kad turite idealų svorį.

25-30 reiškia antsvorį.

Jei kūno masės indeksas yra didesnis nei 30 – esate nutukę.

Nutukimas neigiamai veikia sveikatos būklę, didina įvairių ligų riziką, pavyzdžiui:

hipertenzijos

2 tipo diabeto

širdies ligų (aterosklerozės, krūtinės anginos, širdies priepuolių ir insulto)

sąnarių ligų, įskaitant osteoporozę

vėžio

metabolinio sindromo

Nutukimo vystymąsi lemia tokie veiksniai:

nesveika mityba

fizinio aktyvumo stoka

genetiniai faktoriai

hormoniniai sutrikimai

medžiagų apykaitos ypatumai

gyvenimo būdas (įskaitant miego trukmę)

Jei jūsų kūno masės indeksas viršija 30, tai jau nebe grožio, o medicininė problema. Kad išvengtumėte neigiamo poveikio sveikatai, turite numesti svorio.

Išanalizuokite visus veiksnius, galinčius turėti įtakos svorio padidėjimui, ir pasitarkite su gydytoju, kad pasirinktumėte geriausią būdą mesti svorį.

Šaltinis