Metabolinis sindromas yra viena tų sąvokų, apie kurią dauguma mūsų yra girdėję, tačiau nežino, su kuo tai susiję. Mes jums papasakosime, kokia tai bėda, kodėl tai neleidžia numesti svorio, ir, žinoma, kaip to išvengti.

REKLAMA

Antsvoris yra šiuolaikinės kartos rykštė. To priežastys gali būti kelios – genetika, hormonų disbalansas, virškinamojo trakto problemos ar nesveikas gyvenimo būdas. Vis dėlto, paskutiniu metu gydytojai vis dažniau nustato diagnozę – metabolinį sindromą (kitaip dar žinomą kaip atsparumo insulinui sindromą).

Paaiškinsime, kas tai yra. Dėl nesveiko gyvenimo būdo ir daug angliavandenių turinčios dietos (mėsainiai, saldžios bandelės, šokoladiniai batonėliai) ląstelės praranda gebėjimą suvokti insuliną ir dėl to negauna gliukozės (būtent jis yra atsakingas už jo įsisavinimą). Abi medžiagos – insulinas ir gliukozė – kaupiasi kraujyje ir negali judėti tarp ląstelių. Laikui bėgant, disbalansas stiprėja ir sukelia medžiagų apykaitos bei hormonų sutrikimus. Dėl to pablogėja bendra sveikata: atsiranda antsvoris, pasireiškia dusulys, pakyla kraujospūdis, dažnai skauda galvą.

Šiandien metaboliniu sindromu, kuris yra diabeto ir širdies ligų rizikos veiksnys, Vakarų šalyse serga apie 25 proc. žmonių.

Norint išvengti šio sutrikimo, labai svarbu laikytis tam tikrų taisyklių, kurios yra gana paprastos.

REKLAMA

Pakoreguokite savo valgiaraštį

Subalansuota mityba yra raktas į normalų svorį ir puikią savijautą. Būtent todėl pirmiausia vertėtų atidžiai peržiūrėti savo valgiaraštį. Vertėtų vengti kraštutinumų – pernelyg griežtos dietos padės tik trumpam atsisveikinti su nepageidaujamais kilogramais, tačiau padarys didelę žalą organizmui. Nepamirškite kasdien valgyti šviežių daržovių ir vaisių, pirmenybę teikite sudėtiniams angliavandeniams (grūdams, ankštinėms daržovėms, viso grūdo duonai, krakmolingoms daržovėms): priešingai nei paprastieji angliavandeniai, šie maisto produktai suteikia ilgalaikį sotumo jausmą  ir skatina virškinimą. Be to, svarbu atsisakyti saldžių maisto produktų ir miltinių gaminių, nes būtent dėl jų galima greitai priaugti svorio.

Pamirškite apie liftą

REKLAMA

Visi žinome, kad fizinis aktyvumas yra nepaprastai svarbus gerai sveikatai. Vis dėlto, ne visada pakanka motyvacijos reguliariai lankytis sporto klube. Rasti pateisinimą tikrai nesunku: šiuolaikinis gyvenimo ritmas nepalieka pasirinkimo – laisvo laiko visada labai trūksta. Svarbu suprasti, kad jei norite pagreitinti medžiagų apykaitą, reikia šiek tiek paprakaituoti. Drąsiai rinkitės tai, kas jums labiausiai patinka – puikiai tinka joga, greitas ėjimas (įskaitant šiaurietišką ėjimą su lazdomis), plaukimas. Stenkitės bet kokia kaina bent porą kartų per savaitę rasti treniruotei 1–1,5 valandos. Kraštutiniu atveju atsisakykite automobilio, į darbą eikite pėsčiomis ir nesinaudokite liftu.

REKLAMA

Nevartokite alkoholio ir nerūkykite

Niekas nesiginčys, kad rūkymas ir alkoholio vartojimas labai kenkia sveikatai. Alkoholio turintys gėrimai prilygsta kaloringam maistui. Nors atsikratyti žalingų įpročių gali būti sunku, tačiau nepamirškite, kad būtent jie išprovokuoja beveik visų vidinių sistemų sutrikimus bei išsekina organizmą.

REKLAMA

Nusiraminkite

Stresas yra dar viena metabolinio sindromo priežastis. Depresija, dirglumas ir nuolatinis nuovargis blogai veikia kraujospūdį, didina širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Beveik kasdien jaučiame įtampą ─ tenka gaišti laiką stovint automobilių spūstyse, namuose pamirštame skėtį, kai jo labiausiai reikia, susipykstame su kolega dėl išsiliejusios kavos… Ar šios smulkmenos tikrai vertos nervinių ląstelių eikvojimo? Esame tikri, jog  ir jūs manote, kad teisingas atsakymas yra „ne“. Kovoti su stresu padės ne antidepresantai, o raminančios žolelių arbatos, pasivaikščiojimai gryname ore prieš miegą, atpalaiduojantys masažai ir kvėpavimo technikos.

REKLAMA

Apsilankykite pas gydytoją

REKLAMA

Jei ne tik įtariate, kad sergate metaboliniu sindromu, bet ir išgirdote tokį gydytojo verdiktą, vertėtų kreiptis į profesionalus. Svarbu gydyti ligą, o ne bet kokia kaina bandyti numesti svorio ir taip alinti organizmą. Gydytojas galės parinkti jums tinkamą dietą, kuri užtikrins laipsnišką svorio metimą (norma yra ne daugiau kaip 2-3 kg per savaitę), ir, jei reikia, skirs vaistus.

 

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].