Cukrus yra vienas pagrindinių dailios figūros ir sveikatos priešų, todėl jo vartojimą rekomenduojama apriboti. Žinoma, būtų dar geriau cukrų apskritai išbraukti iš savo mitybos raciono, tačiau bėda yra ta, kad jo yra daugybės maisto produktų sudėtyje.

Atsisakę cukraus galite kur kas greičiau atsikratyti nepageidaujamų kilogramų, pagerinti odos būklę, užkirsti kelią diabetui ir kitoms ligoms.  Nors gali atrodyti, kad priklausomybės nuo cukraus įveikimas gali pareikalauti tikrai nemažų pastangų, tačiau mitybos specialistai teigia, kad viskas bus gerokai paprasčiau, jei vadovausitės keliais naudingais patarimais. Taigi, kaip įveikti šią priklausomybę?

maistą

Analizuokite maisto produktų sudėtį

Įprasta manyti, kad cukraus yra tik saldumynuose ir įvairiuose saldžiuose kepiniuose, tačiau tai nėra tiesa. Kai kurių maisto produktų sudėtis jus gali kaip reikiant nustebinti.

Pavyzdžiui, ne visiems yra žinoma, kad pomidorų padaže bei kituose įprastuose padažuose taip pat yra cukraus. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad cukraus yra įvairiuose perdirbtuose maisto produktuose, todėl apsipirkdami įpraskite atkreipti dėmesį į produktų sudėtines dalis.

Baltymai

Jei reguliariame mitybos racione bus pakankamai baltymų, atsisakyti cukraus bus kur kas paprasčiau. Baltymai suteikia ilgalaikio sotumo jausmą, todėl tai padeda išvengti persivalgymo.

Ekspertai pataria pasirūpinti, kad kasdien gautumėte pakankamą kiekį baltymų: vienam kilogramui savo kūno svorio skaičiuokite po 1 g baltymų.

Aštuonios valandos miego

Nors kartais manoma, kad kokybiškam poilsiui pakanka 5-6 valandų, tačiau ekspertai teigia, kad kūnas tinkamai pailsės tik tada, jei miego trukmė bus ne trumpesnė nei 8 valandos.

Jei miegate trumpiau, paspartėja alkio hormono gamyba. Būtent todėl atsiranda nenumaldomas potraukis saldumynams.

Jokių išimčių

Jei nuspręsite atsisakyti cukraus, neturėtumėte daryti išimčių. Jei suvalgysite vieną desertą, vėliau norėsite dar ir dar vieno. Kad taip nenutiktų, turėtumėte būti nuoseklūs.

Jei norite kažko saldaus, rinkitės juodąjį šokoladą, kuriame  turėtų būti ne mažiau nei 70% kakavos. Taip pat galite rinktis šviežius vaisius ar uogas.

Cukraus pakaitalai

Kai kurie cukraus pakaitalai taip pat gali pakenkti jūsų figūrai ir sveikatai, tačiau čia kalbama apie dirbtinius cukraus pakaitalus.

Kai kurie cukraus pakaitalai nėra kenksmingi figūrai ir sveikatai: pavyzdžiui, puikiu pasirinkimu gali būti saldžioji stevija arba topinambų sirupas.

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].