Įtempta diena darbe atsiliepia ir mūsų kūnui. Jei  jus kankina nemiga, o visą dieną jaučiatės pavargę ir nervingi, vertėtų prieš miegą šiek tiek laiko skirti jogai. Šiuolaikiniame pasaulyje svarbu turėti laiko viskam, tačiau begaliniame reikalų sūkuryje  pamirštame apie tinkamą poilsį. Vis dėlto, reikėtų nepamiršti, kad gyvybinės energijos atkūrimas yra toks pat svarbus, kaip ir laiku atliktas darbas.

REKLAMA

Joga prieš miegą

Ne visi turi galimybę miegoti 6–8 valandas per parą. Svarbu atsiminti, kad ne visi žmonės pavargsta vienodai. Skirtingas fizinis ir psichologinis stresas reikalauja skirtingų energijos sąnaudų. Nereikia būti ekspertu, kad galėtumėte pasakyti, jog krovėjui reikia daugiau maisto ir miego nei biuro darbuotojui. Vis dėlto, nors miegui skiriamas laikas skiriasi, reikia mokėti tinkamai pasiruošti poilsiui ir atsigavimui.

Joga puikiai padeda atsipalaiduoti ir pasiruošti miegui. Atpalaiduojančias asanas reikia daryti prieš pat miegą, praėjus 3 valandoms po valgio. Prieš jogos treniruotę gerai išvėdinkite kambarį, nes kvėpavimo pratimai atlieka svarbų vaidmenį, ir tam reikia gryno oro.

REKLAMA

Kvėpavimas

Kvėpavimas turi būti gilus. Tai normalizuoja medžiagų apykaitos procesus. Giliai įkvėpkite, lėtai iškvėpkite. Atlikite šį pratimą minutę. Jei nesate prie to įpratę, gali šiek tiek svaigti galva, todėl sutrumpinkite pratimo laiką iki 30 sekundžių. Kvėpavimo pratimai padeda įveikti stresą ir dirglumą.

Lotoso padėtis

REKLAMA

Tai padeda išvalyti protą nuo neigiamų emocijų ir  atgauti proto ir kūno harmoniją. Atsisėskite ant grindų ar kilimėlio (pratimą galite atlikti ir ant lovos). Sukryžiuokite kojas, laikykite nugarą tiesiai. Jei negalite sėdėti tiesiai, atsiremkite į sieną. Kvėpuokite tolygiai per nosį. Įkvėpimas ir iškvėpimas turi trukti 4 sekundes.

REKLAMA

Paschimottanasana

Atsisėskite tiesiai, kojas laikykite suglaustas priešais save.  Pasilenkite į priekį ir pirštų galiukais pasiekite pėdas. Įkvėpdami išsitieskite ir ištieskite rankas į šonus, ištempdami stuburą į viršų.

REKLAMA

Apanasana

REKLAMA

Šis pratimas yra skirtas sumažinti įtampą apatinėje nugaros dalyje. Atsigulkite ant nugaros, kojas laikykite tiesiai. Vieną koją sulenkite ties keliu ir su rankomis pritraukite prie pilvo. Tą patį padarykite su kita koja. Sulenkite abi kojas per kelius ir pritraukite prie pilvo, kelias sekundes išlaikykite šią poziciją. Lėtai ištieskite kojas.

REKLAMA

Drugelio poza

Atsigulkite ant nugaros, rankas ištieskite už galvos. Šiek tiek sulenkite kelius, kojas laikykite kartu. Kelius leiskite į šonus prie grindų. Suglauskite kelius ir vėl išskėskite. Nepamirškite tolygiai kvėpuoti.

REKLAMA

Balasana

REKLAMA

Vaiko poza atpalaiduoja nugaros raumenis. Atsisėskite ant kelių ir ištieskite kūną į priekį. Kakta turi liesti grindis, o rankos turi būti laikomos išilgai kūno, delnais aukštyn.

REKLAMA

Šavasana

Paskutinė poza  kitaip dar vadinama numirėlio poza. Šis pratimas atkuria jėgas po sunkių pratimų, atpalaiduoja kūną ir protą. Atsigulkite ant nugaros, kojos laikykite pečių plotyje, rankas šiek tiek patraukite nuo šonų. Susikoncentruokite į kvėpavimą, stenkitės apie nieką negalvoti. Pajuskite kiekvieną savo kūno raumenį. Šioje pozicijoje turite išbūti mažiausiai 10 minučių. Specialistai pataria užmigti ant nugaros, kad miegas būtų sveikas ir gilus.

REKLAMA

Tikimės, kad joga prieš miegą padės atsipalaiduoti ir atitrauks nuo blogų minčių. Nepamirškite apie tinkamą poilsį, nes tik tuomet kiekvieną dieną galėsite užkariauti naujas aukštumas. Būkite sveiki ir kupini energijos!

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].