Sveikos hormoninės pusiausvyros palaikymas yra labai svarbus. Nes jis turi tiesioginį poveikį visiems mūsų gyvenimo aspektams.

Deja, dauguma žmonių tiesiog apie tai nesusimąsto.

Kokie yra mūsų hormonai?

Hormonai yra nedideli cheminiai „pasiuntiniai“, kurie perduoda informaciją iš smegenų į vidaus organų audinius. Jie valdo beveik visus kūno procesus.

Jie kontroliuoja, jūsų augimą ir vystymąsi, metabolizmą, seksualinės galimybes, atmintį ir nuotaiką, kūno temperatūrą.

Apskritai, norint išlikti sveikais ir laimingais, svarbu išlaikyti tinkamą hormonų pusiausvyrą. Tačiau, tai nėra labai lengva padaryti. Čia yra 9 hormoninio disbalanso požymiai, padėsiantys išspręsti jūsų kūno problemas.

1. Nuolatinis svorio augimas

Jei turite kokių nors svorio problemų, tai nebūtinai reiškia, kad jūsų mityba nesubalansuota ir mažai judate. Deja, gali būti kaltas hormoninis disbalansas.

Vadinamasis „streso hormonas“ kortizolis, jį išskiria antinksčių liaukos. Jei pažeidžiamas jo gamybos ciklas (priežastis gali būti sunkus stresas arba antinksčių liga), galite greitai sustorėti.

Tyrimai parodė, kad padidėjęs kortizolio kiekis kaupia „toksiškus riebalus“ pilvo srityje. Tai ne tik padidina širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimo riziką, bet ir skatina organizmą aktyviai išleisti insuliną. 

Jo perteklius kraujotakoje turi įtakos cukraus kiekiui kraujyje ir taip, skatina alkio jausmą.

2. Libido problemos

Tai taikoma ne tik vyrams, bet ir moterims. Seksualinį patrauklumą kontroliuoja androgenai – hormonai, kurie gaminami sėklidėse (vyrams) ir kiaušidės (moterims).

 Šio hormono stoka lemia tai, kad mes beveik nesame suinteresuoti seksu.

3. Lėtinis nuovargis

Nuovargis yra vienas iš pirmųjų hormoninio disbalanso požymių, ypač jei miegate gerai, o taip jaučiatės ryte.

Labiausiai tikėtina, kad tai sukelia – kortizolis. Jo perteklius verčia kūną nuolat veikti per stipriai arba per mažai.

Tai kortizolis ir tai, kad ji kontroliuoja jūsų būklę, bei verčia viduje jausti tik nuovargį ir tuštumą.

Apskritai, jei atrodo, kad tai yra apie jus, patikrinkite skydliaukę. Dažniausia depresijos ir nuovargio priežastis yra hipotirozė.

4. Bloga nuotaika

Bloga nuotaika, dirglumas, nerimas ir net depresija – visa tai gali kilti dėl skydliaukės problemų. Jums gali būti hipotirozė. Jei objektyvios depresijos priežasties nėra, kreipkitės į gydytoją.

5. Nemiga ar nuolatinis miegas

Jei ilgai negalite užmigti, o po to prabundate naktį, tai gali būti rimto hormoninio disbalanso požymis. Deja, šią problemą savaime sukelia nemiga. Pasirodo, tai yra užburtas ratas!

Problema yra ta, kad miego stoka sukelia 10 skirtingų hormonų gamybos nutraukimą vienu metu. Jie kontroliuoja apetitą, širdies sveikatą, psichinę sveikatą ir reprodukcinius organus.

Miego sutrikimai sukelia estrogenų trūkumą – hormoną, reguliuojantį menopauzę ir miego ir pabudimo ciklus.

6. Perteklinis prakaitavimas

Prakaitavimas yra dar vienas tikras hormoninio disbalanso požymis. Jei tai vyksta jums naktį, verta pagalvoti.

Labiausiai tikėtina, kad naktinis prakaitavimas yra serotonino trūkumo pasekmė. Ir šis hormonas, be kita ko, kontroliuoja nuotaiką ir saugumo jausmą.

7. Virškinimo problemos

Jei kyla problemų su virškinimo sistema, tai gali būti virškinimojo trakto hormonų disbalansas.

Jie vadinami gastrinu, sekretinu ir cholecistokininu. Šie trys hormonai padeda organizmui suskaidyti maistą į paprastas molekules ir jas sugerti.

8. Per didelis cukraus troškimas

Tai taip pat yra skydliaukės sutrikimo požymis. Ir vienas iš pirmųjų hipotirozės požymių. Be to, problemą gali sukelti antinksčių perkrova.

Jei jie išskiria per daug kortizolio ir adrenalino, visada norėsite saldus, nes cukrus yra geriausias energijos šaltinis stresinėse situacijose.

9. Plaukų slinkimas

Visada buvo manoma, kad nuplikimas ir plaukų slinkimas paprastai yra testosterono trūkumo rezultatas. Tačiau dabar gydytojai taip pat sako, kad priežastis yra kitame hormone: dihidrotesterone. Jo trūkumas sukelia daugumą plaukų problemų.

Ką daryti?

Atminkite, kad kūno sveikata yra tiesiogiai susijusi su jūsų hormoniniu balansu. Ir hormonų pusiausvyra yra labai subtilus dalykas.

Geriausias būdas jį išlaikyti – tinkama mityba. Yra du pagrindiniai principai: pirma, mityboje turėtų būti daugiau augalų maisto nei gyvūninio, antra, kad mityba būtų kuo įvairesnė.

Šaltinis

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].