Išgėrę kavos eikite miegoti! Naudingi smegenų įpročiai iš neuroanatomiko

Įdomus klausimas: ar jūs kontroliuojate smegenis, ar smegenys jus? Aišku, norisi tikėti, kad kasdienė vekla ir įpročiai yra kontroliuojami mūsų. Bet jei susidursite su tiesa, paaiškės, kad kartais mūsų smegenys mums diktuoja savo taisykles. Tačiau, jei žinote, kaip viskas veikia, galite smegenis šiek tiek pralenkti ir suderinti su produktyvumu. Siūlome naudotis neuroanatomiko patarimais, šie įpročiai padės pasiekti produktyvumą.

Laikykite savo smegenis švarias. 

Viena iš pagrindinių smegenų savybių yra jos neuroplastiškumas. Tai reiškia, kad mus tiesiogine prasme formuoja tai, kas mus supa: darbas, kurį atliekame; knygos, kurias skaitome; žmonių, su kuriais kalbamės ir turime bendrų pomėgių. Smegenys, kurias dabar turite, yra užduočių, kurias jums joms nustatėte praeityje, rezultatas.

įpročiai

Smegenys struktūriškai keičiasi pagal užduotis, kurias mes joms suteikiame.

Nustokite atidėti žadintuvą. Pirmojo skambučio metu bus sveikiau išlipti iš lovos. Faktas yra tas, kad kai mūsų kūnas ruošiasi pabudimui, melatoninas – pagrindinis miego hormonas – nustoja gamintis. Vietoj to padeda gamintis kortizolis, streso hormonas. Tai suteikia kūnui tonusą. Jei nustatote žadintuvą dar 10 minučių ir miegate toliau, smegenys nesupranta, kodėl joms reikia kortizolio, kur jį eikvoti ir kaip iš naujo susintetinti melatoniną. Rezultatas- silpnumas ir „sunkumas“ galvoje.

Išgerkite kavos ir eik miegoti. 

Kavos poveikis ​​gali būti puiki galimybė efektyviai dirbti dienos metu. Išgėrę puodelį kavos ir tuoj pat eidami miegoti, galite laimėti du kartus: kofeinas pradeda veikti organizmą po 20 minučių, tai reiškia, kad po 20 minučių atsibundate. Tiesiog užmeskite laiko užmigti – apie 10 minučių. Apskritai neuroanatomikas yra dvifazio miego šalininkas, tai yra, miega trumpai, tačiau kelis kartus per dieną.

Išmokite naujų įgūdžių.

Taip, tai yra geriausias būdas teniruoti savo smegenis. Kuo šis įgūdis išsamesnis, tuo geriau. Pavyzdžiui, groti muzikos instrumentais. Specialistas taip pat pateikia pavyzdį, kaip išmoko aklai spausdinti per 10 dienų.

Klausykite monotoniškų melodijų. 

Triukšmas dirgina – tai yra mūsų prigimtis, nes tai gali reikšti pavojų. Todėl biure, ypač atviroje erdvėje, produktyvumas gali sumažėti dėl išorinių dirgiklių. Tačiau tyla ausinėse nėra ideali galimybė atsiriboti nuo jų. Išbandykite monotoniškus garsus, pavyzdžiui, kavinės ar oro uosto triukšmą. Miško ar vandenyno triukšmas yra mažiau tinkamas, nes yra per daug atpalaiduojantis.

įpročiai

Susikoncentruokite! 

Daugiafunkciškumas neegzistuoja. Mes tiesiog šokinėjame nuo vienos užduoties prie kitos ir pavargstame smegenų lygmenyje. Kelių dalykų atlikimas tuo pačiu metu yra palyginamas su ką tik pabudusio žmogaus smegenų produktyvumo lygiu.

Tėkmės režimas yra daug geresnis (apie tai kalbėjo žymus psichologas) – atsipalaidavimas ir susikaupimas. Daugelis žmonių mano, kad produktyvumas susijęs su įtampa, tačiau geriau tai laikyti gana linksma, ramia koncentracijos būsena. EEG atveju ši būklė atrodys panaši į meditaciją. Ir norint įeiti į jį, turite aiškiai pamatyti tikslą ir stengtis nesiblaškyti dėl užduoties ir likusio laiko. „Pomodoro“ ir „Keep Focus“ metodai taip pat padės susikaupti.

Mylėkite tai, ką darote! 

Mokslininkai tikrai tiki, kad smegenys yra tingios ir geriau atlieka užduotis, jei tiki jų svarba.

Naujienos Tavo el. pašte

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].