Kokios duonos rūšys, anot dietologų, yra pačios sveikiausios?

Dėl dietos ir sveikos mitybos tenka atsisakyti kai kurių produktų, kad ir kaip juos mėgome. Atsisakyti kai kurių dalykų yra labai sunku ir skausminga. Na, čia puikiai tinka posakis, kad uždraustas vaisius yra pats saldžiausias. Yra vienas produktas, kurio atsisakyti ypač sunku – tai duona. Kai kurie žmonės rekomenduoja ją visiškai pašalinti iš dienos raciono, tačiau ar tikrai to reikia? Sužinokite, kokios duonos rūšys, anot dietologų, yra pačios sveikiausios.

Produkto vertė

Vargu ar kas įsivaizduoja savo dieną be duonos. Ryte mėgstame valgyti sumuštinius, priešpiečiams atsipjauname riekelę duonos prie sriubos, o vakare ji puikiai tinka prie kotletukų. Duona labai populiarus produktas, kuris taip įsitvirtinęs į mūsų kasdienybę, kad sunku įsivaizduoti jos nebuvimą. Kartais poreikis suvalgyti bent gabalėlį duonos atsiranda dėl refleksinio įpročio, kurio atsikratyti labai sunku. Ar tikrai verta atimti sau galimybę mėgautis šiuo produktu?

Duona gali puikiai tikti prie sveikos mitybos, svarbiausia laikytis kelių svarbių taisyklių.

1. Taisyklė „10:1“

Pirkdami produktą, atsiminkite, kad 10 g angliavandenių turėtų būti suvartota bent 1 g skaidulų.

2. Nesmulkinti grūdai

Visada atidžiai perskaitykite duonos sudėtį. Jei joje vyrauja kukurūzų sirupas, cukrus, fruktozė ir aukščiausios kokybės kvietiniai miltai, tai tokiame duonos kepale yra paprastų angliavandenių, kurie turi įtakos jūsų figūrai. Pasirinkite duoną, kurioje yra nesmulkinti kviečiai.

3. Naminė duona

Naminė duona gali būti daug sveikesnė nei pirktinė. Juk jūs pats renkatės sveiką maistą ir papildus, todėl viską galite kontroliuoti.

4. Riešutai ir sėklos

Duona, kurioje yra riešutų ir grūdų, yra sveikesnė ir maistingesnė. Ji gerai absorbuojama, apsaugo nuo cukraus padidėjimo kraujyje ir neleidžia persivalgyti.

5. Duonos valgymas su kitais produktais

Nebijokite duonos derinti su sveiku maistu. Ant riekelės užsidėkite šiek tiek tofu ar pomidoro – tai patenkins alkį ir nepakenks figūrai.

duonos rūšys

Daug ar mažai: kiek mums reikia duonos per dieną?

Kūnui per dieną reikia apie 2000 kalorijų, kurias gauname iš skirtingų šaltinių. Grūdų grupė sudaro didžiąją raciono dalį. Tai grūdai, makaronai, avižiniai dribsniai ir duona. Kepiniai, kurių sudėtyje yra daug angliavandenių, gali patenkinti jūsų dienos normą vienu kartu, tačiau dėl to tikrai priaugsite ir svorio. Norėdami to išvengti, laikykitės taisyklės: ne daugiau kaip 300 gramų duonos per dieną. Taip jums pavyks išlaikyti pusiausvyrą.

Duonos rūšys

Daugelis duonos rūšių turi daug kalorijų ir neigiamai veikia virškinimo trakto veiklą. Tačiau yra produktų, kuriuos galima įtraukti į sveiką mitybą be sąžinės graužaties.

Linų sėmenų duona

Tai puiki įprastos duonos alternatyva. Joje yra nedidelis angliavandenių kiekis, ji gerai absorbuojamas, turi omega rūgščių. Linų sėmenys gerina virškinimo trakto darbą, mažina cholesterolio kiekį, taip pat yra puikus antioksidantas.

Ruginė duona

Norėdami įrodyti šio produkto pranašumus, Švedijos mokslininkai atliko specialų tyrimą. 22 dienas jie maitino peles balta ir rugine duona. Paaiškėjo, kad rugiai daro gerą poveikį svorio metimui, nes patenkina alkį ir yra mažiau kaloringi nei kiti grūdai.

Pilno grūdo duona

Viena populiariausių duonos rūšių tarp sveikos mitybos šalininkų. Ji rekomenduojama diabetikams ir žmonėms, kurie griežtai laikosi dietos. Pilno grūdo duona padeda pašalinti toksinus ir daro gerą poveikį širdies ir kraujagyslių sistemai.

Duona be glitimo

Kepiniai be glitimo yra skanūs, tačiau labai kaloringi. Produktuose be glitimo nėra kviečių, miežių ar rugių. Vietoj jų naudojamas krakmolas, linų sėmenų ar ryžių miltai. Gydytojai rekomenduoja tokią duoną įtraukti į dietą žmonėms, kurie netoleruoja glitimo.

Kaip matote, dieta nėra priežastis atsisakyti mėgstamo produkto. O kokią duoną valgote jūs?

Naujienos Tavo el. pašte

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].