Tyrimai rodo, kad tai, ką valgote, gali būti vienas iš svarbiausių veiksnių, lemiančių ilgą ir sveiką gyvenimą. Kartu su fiziniu aktyvumu jūsų mityba gali būti ypač veiksminga, norint užkirsti kelią lėtinėms ligoms ir stiprinti sveikatą. Kuo dažniau valgykite maistą iš šių 6 produktų — jie padės sustiprinti imuninę sistemą bei sveikatą, ir prailginti gyvenimo trukmę.

Žalumynai

Termiškai neapdorotuose žalumynuose yra daug maistinių medžiagų, o kalorijų yra mažai. Žalumynai yra puikus maistas norint numesti svorį, nes jų, praktiškai,  galima valgyti neribotą kiekį. Žalumynai apsaugo kraujagysles, skatina gerą regėjimą ir yra siejami su sumažėjusia diabeto rizika.

Kai kurios iš šių daržovių, įskaitant gražgarstę, kininį kopūstą, lapinį kopūstą ir žalumynus, priklauso kryžmažiedžių šeimai — specifinei daržovių rūšiai, turinčiai tokių savybių, kurios padeda kovoje su vėžiu.

Ankštiniai

Pupelės yra puikus pavyzdys, kiek daug naudingų savybių gali būti tokioje mažoje formoje. Valgydami pupeles ir kitas ankštines kultūras, jausitės geriau, nes jos stabilizuoja cukraus kiekį kraujyje, taip pat padeda numalšinti alkio jausmą. Pupose esančios tirpios skaidulos mažina cholesterolio kiekį.

Nustatyta, kad valgydami pupeles, žirnius ar lęšius mažiausiai du kartus per savaitę, storosios žarnos vėžio riziką sumažinsite 50 procentų, taip pat apsisaugosite nuo gerklų, skrandžio ir inkstų vėžio. Jūs bijote žirnių valgymo pasekmių? Pabandykite prie to priprasti, palaipsniui didindami ankštinių augalų kiekį savo maisto racione.

Svogūnas

Svogūnai, porai, česnakai, askaloniniai česnakai ir svogūnų laiškai yra naudingi širdies ir kraujagyslių bei imuninei sistemoms, taip pat turi priešvėžinių ir priešdiabetinių savybių. Svogūnus reikia supjaustyti arba kruopščiai sukramtyti, kad gautumėte didžiausią maistinių medžiagų kiekį.

Kai pjaustote svogūną ir akys ima ašaroti, tai reiškia, kad svogūnas išskiria priešvėžinius junginius. Epidemiologiniai tyrimai parodė, kad padidėjęs šių daržovių vartojimas yra susijęs su sumažėjusia skrandžio opų ir prostatos vėžio rizika. Svogūnuose, ypač raudonuose, taip pat yra kvercetino, flavonoido, kuris slopina navikų augimą ir sukelia storosios žarnos vėžio ląstelių mirtį.

užsiauginti svogūnų laiškų

Grybai

Grybai yra supermaistas, vienas sveikiausių maisto produktų planetoje. Grybai yra unikalūs tuo, kad juose yra junginių, kurie blokuoja estrogenų gamybą, todėl yra naudingi krūties vėžio profilaktikai. Baravykai, šitake, maitake ir reishi grybai — visi turi priešvėžinių savybių.

Grybai turi daug naudingų savybių: kai kurios iš jų stimuliuoja imuninę sistemą, užkerta kelią DNR pažeidimams ir lėtina vėžinių ląstelių augimą. Grybus geriau valgyti tik virtus. Žaliuose agarinių šeimos grybuose yra kancerogeninės medžiagos, vadinamos agaritinu, kuri sunaikinama terminio apdorojimo metu. Kitų rūšių grybus taip pat geriau virti, kad sumažintume užterštumo mikrobais riziką.

Uogos

Spalvingos uogos yra vieni geriausių maisto produktų, kuriuos galime valgyti. Mėlynėse, braškėse, gervuogėse, avietėse yra mažai cukraus, bet daug maistinių medžiagų. Uogų vartojimas mažina širdies ir kraujagyslių ligų, diabeto, vėžio bei kognityvinių sutrikimų riziką.

Sužinote, kaip geriausia šaldyti avietes. Džiaukitės jomis visus metus!

Valgant uogas pagerėja motorinė koordinacija ir atmintis, kartu sumažėja uždegiminiai procesai, išvengiama DNR pažeidimų ir sulėtinama naviko ląstelių augimas.

Sėklos ir riešutai

Sėklos suteikia mums sveikųjų riebalų, mineralų ir antioksidantų, taip pat daug skaidulų ir mikroelementų. Be to, jose yra daugiau baltymų, nei riešutuose. Kiekviena sėklų rūšis yra unikali savo maistine prasme: kai kuriose yra labai daug omega-3 riebalų, kitos turi daug priešvėžinių lignanų, o dar kitos — geležies, kalcio, cinko ir vitamino E.

Žinoma, kad riešutai padeda išvengti diabeto ir palaiko normalų kūno svorį. Sveikieji riebalai, esantys sėklose ir riešutuose, vartojami kartu su daržovėmis, padeda pasisavinti maistines medžiagas.

Mūsų priklausomybė nuo perdirbtų maisto produktų gal ir suteikia mums daugiau laisvo laiko, tačiau tai labai kenkia sveikatai. Jei natūralus augalinis maistas taps pagrindine jūsų mitybos dalimi, tai pagerės jūsų sveikata ir tapsite energingesni!

Naujienos Tavo el. pašte

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].