8 patarimai, kaip pagaliau numesti svorio visiems laikams

Mesti svorį iš tikrųjų nėra tokia sunki užduotis, bet tik tuo atveju, jei žinote, kaip tai padaryti. Pasidalinsime, kokie patarimai padeda numesti svorio.

1. Iškelkite mažus tikslus

Dietos pradžioje esame labai motyvuoti, ypač kai labai greitai pradeda kristi kilogramai. Tačiau po savaitės ar 2 sulėtėja svorio metimo procesas. Todėl labai svarbu išsikelti realius tikslus: 0,5 arba ne daugiau kaip 1 kg per savaitę. Jūs numesite 2–3 kg per mėnesį – tai labai įgyvendinama užduotis.

Turėtumėte atsisveikinti su mintimi numesti 3 kg per 3 dienas arba 15 kg per 6 savaites. Žinoma, jei norite numesti svorio teisingai ir visiems laikams. Tušti pažadai apie žaibiškas dietas yra labai kenksmingi organizmui.

Būkite realistiški ir būkite ramūs. Vien tai, kad dieta padėjo geriausiam draugui, dar nereiškia, kad ji tiks jums. Tipiška mintis, kad pakanka išsiversti be saldaus ar riebaus maisto ar tiesiog sportuoti yra esminė klaida metant svorį.

 numesti svorio

2. Lėtas svorio metimas

Tam, kad teisingai mesti svorį, svarbu valgyti kuo įvairesnį maistą. Juk tik subalansuota mityba užtikrina, kad kūnas gaus visas svarbias maistines medžiagas. 

Mėsą, žuvį ar pieno produktus derinkite su salotomis, daržovėmis, vaisius galite valgyti kaip užkandį. Pilno grūdo maistas taip pat ilgam sukuria sotumo jausmą. Čia yra mažai kalorijų turintys, tačiau sotūs maisto produktų:

Daržovės
Vaisiai
Ankštiniai
Neriebūs pieno produktai,
žuvis,
liesa mėsa.

3. Nenustatykite draudimų

Nei šokoladas, nei pyragai, nei traškučiai, nei pica, nei alkoholis neturėtų būti pašalinti iš raciono: kai norime numesti svorį, esame gana griežti. Tai nėra gera idėja. Jei įvesime griežtus draudimus ir išbrauksime bet kokį maistą, kuriame yra per daug riebalų, cukraus ir dėl to nereikalingų kalorijų, anksčiau ar vėliau atsisakysime dietos.

Venkite griežtų draudimų. Geriau įdiegti lanksčią sistemą. Štai kaip tai veikia: jūs visiškai neuždraudžiate sau šokolado, bet leidžiate sau vieną batonėlį per savaitę.

4. Pakeiskite įpročius

Pakeisti įpročius labai sunku – ypač numetus svorio. Kino teatre nebegalima nusipirkti didžiulės porcijos spragėsių, vakare priešais televizorių valgyti traškučius arba bandelės su uogiene.

Nemėginkite atsikratyti visų įpročių vienu metu. Tai sukels tik stresą ir pablogės nuotaika. Suraskite pakaitalą arba sukurkite balansą. Kine yra gana nedidelė spragėsių porcija. Šokolado batonėlį galima valgyti kartą per savaitę, bet ne kiekvieną kartą, kai einate apsipirkti, o pyragas turėtų būti prieinamas tik ypatingomis dienomis. Tokie „būdai“ padeda išvengti pagundos ir trikdžių.

5. Reguliarus maistas

Jei norite numesti svorio, turėtumėte valgyti reguliariai, pradedant nuo pusryčių. Kasdienių pusryčių dėka išvengsite produktyvumo sumažėjimo ir stipraus alkio. Jei nesate alkanas, išgerkite stiklinę pieno ar vandens ir papusryčiaukite vėliau.

3 ar 5 valgiai? Nuspręskite patys. Moksle nuomonės šia tema skiriasi. Svarbu reguliariai valgyti ryte, vidurdienį ir vakare. Stenkitės pavalgyti, bet ne persivalgyti. Venkite dažnų užkandžių, ypač saldžių, riebių, sūrių.

 numesti svorio

6. Venkite stipraus alkio

Stiprus alkis yra klastingiausias svorio metimo priešas. Negalite to visiškai atmesti, tačiau galite užkirsti kelią jo atsiradimui arba bent jau sumažinti atsiradimo greitį. Norėdami tai padaryti, naudokite šiuos metodus:

Valgykite reguliariai.
Pusryčiaukite.
Rinkitės viso grūdo duonos lazdeles, daržovių lazdeles ar vaisius darbe.
Nekurkite griežtų draudimų, bet leiskite sau suvalgyti nedidelį kiekį šokolado ir greito maisto.
Mėgaukitės maistu.

7. Suraskite apetito sukėlėją

Stresas, pyktis, nuobodulys: yra daugybė priežasčių, skatinančių mus valgyti. Fizinis alkis yra tik nedidelė jų dalis.

Kelias dienas rūpinkis savimi ir užrašyk, kada ir kodėl valgote. Analizuodami tai galite pakeisti savo įpročius. Jei esate linkęs į valgymą streso metu, jums labai svarbu išmokti atsipalaiduoti. Nuobodžiaujanti turėtumėte būti aktyvesni, susirasti naują hobį, dažniau susitikti su draugais ir sportuoti.

Beje, troškulys dažnai klaidingai suprantamas kaip alkis. Todėl užuot išgėrę stiklinę vandens, mes valgome ir suvartojame kalorijų perteklių. Be to, ilgą laiką dehidratuojant lėtėja mūsų medžiagų apykaita, kad būtų taupomas vanduo ir energija. O tai, savo ruožtu, reiškia, kad kepenyse bus kaupiama daug riebalų. Nepamirškite reguliariai gerti švaraus vandens. Ji taip pat padeda numesti svorio.

8. Reguliarus judėjimas

Jei norite numesti svorio visam laikui, neturėtumėte ignoruoti sporto ar bent jau fizinio aktyvumo. Pokyčiai turi prasidėti nuo kasdienio gyvenimo. Po pietų eikite 20 minučių pasivaikščioti, eikite į maisto prekių parduotuvę, eikite pėsčiomis ar nuvažiuokite dviračiu ir užlipkite laiptais, o ne liftu. Šie paprasti būdai padės jums būti aktyviems bent pusvalandį per dieną.

Taip pat turėtumėte užsiimti širdies ir jėgos treniruotėmis 3–4 kartus per savaitę – jie padės pasiekti tobulą kūną. Pasirinkite sportą, kuris jums patinka, ir nustatykite dienas bei laiką, kad galėtumėte sportuoti. Pradedantieji turėtų pradėti užsiėmimus lėtai ir nepersistengti.

Naujienos Tavo el. pašte

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].