Jaunystės dieta. Ką valgyti, kad atitolintumėte senatvę?
Subalansuota dieta, gali tiesiog padėti pasukti laikrodį atgal ir atsikratyti kelių papildomų kilogramų. Kokie produktai padeda išsaugoti jaunystę ir juos reikia įtraukti į kasdienę mitybą?

Jaunystę pratęsiantys produktai

šaltiena

Pripažinkite, turbūt turėjote pagundą laikytis griežtos dietos, kad per 5 dienas numestumėte 5 kilogramus ir tilptumėte į mėgstamą suknelę? Gal net laikėtės tokios dietos, kelias dienas kankinotės jausdami alkį, po to atsipūtėte ir priaugote dar daugiau? Pamirškite bado dienas, nesūdytas sriubas, žalius grikius ir žiaurias mono dietas!

dieta

Mes siūlome subalansuotos mitybos planą, kuris suteiks jums galimybę mėgautis skaniu maistu, atsikratyti kelių papildomų kilogramų, taip pat pasijusti sveikiems ir kupiniems jėgų. Valgiaraštis sudarytas taip, kad kiekvienas patiekalas suaktyvintų medžiagų apykaitą, padėdamas sudeginti daugiau kalorijų ir tuo pačiu suteikiantis pakankamai energijos.

Naudodamiesi šia mitybos programa, jūsų liemuo taps plonesnis, kaulai tvirtesni, oda elastingesnė, o širdis – stipresnė. Pagrindinis principas yra paprastas. Paprastai mes valgome daug patiekalų su tuščiomis kalorijomis – juose yra daug nesveikų riebalų ir priedų, kurie pagreitina uždegimą ir lemia priešlaikinį senėjimą. Jie turi būti visiškai pašalinti pakeičiant juos sveikais natūraliais produktais.

dieta

Sveiki grūdai, žuvis, riešutai, daržovės ir vaisiai. Jie atrodo patrauklūs, tiesa?

Būtent šie produktai, skirti moterų jaunystei, turi sudaryti jūsų dietos pagrindą ir neleis jausti alkio. Jūs netgi galite išgerti stiklinę sauso raudono vyno per dieną – tai šventė, o ne dieta! Užpildykite savo dienos planą kasdienėmis 30 minučių treniruotėmis, o vasarą pamatysite puikius rezultatus!

Daržovės ir vaisiai

Vaisių ir daržovių įtraukimas į mitybą yra lengviausias žingsnis norintiems sulieknėti. Jie turi nedaug kalorijų, neturi jokio cholesterolio, tačiau maistinių medžiagų kiekis yra didžiausias. O kadangi daržovėse ir vaisiuose yra daug skaidulų, juos tikrai galima valgyti ir nejausti alkio. Tačiau pastaraisiais metais mokslininkai vis dažniau kalba apie tam tikrų vaisių anti-senėjimo savybes. Įrodyta, kad, pavyzdžiui, mėlynės gali pagerinti atmintį.

Visų rūšių uogose gausu antioksidantų – medžiagų, kurios neutralizuoja laisvuosius radikalus.

Būtent šios molekulės yra suformuotos veikiant amžiui ir nepalankiai aplinkai, sukeliančios uždegiminius procesus, žalojančias ląsteles ir spartinančios senėjimo procesą. Skirtingai nuo uždegimo, kuris atsiranda, kai, pavyzdžiui, susilaužote koją ar įsipjaunate pirštą, laisvieji radikalai tampa lėtinių uždegiminių procesų priežastimi. Gydytojams pavyko įrodyti, kad šie procesai yra daugelio pavojingų ligų, įskaitant vėžį, širdies ir kraujagyslių ligas, diabetą, Alzheimerio ligą, artritą ir osteoporozę, priežastis. Be to, uogose yra daug vitamino C – dar vieno galingo antioksidanto, kuris daro odą glotnią ir spindinčią.

Tie, kurie reguliariai valgo uogas (šviežias ar šaldytas), gali sulėtinti senėjimo procesą.

Norėdami išlaikyti akių sveikatą, būtinai valgykite špinatus ir kitas lapines daržoves (salotas, kopūstus, žalumynus). Šios daržovės aprūpina organizmą liuteinu ir zeaksantinu – augalų pigmentais, kurie apsaugo akis nuo žalingo ultravioletinių spindulių poveikio. Žaliose lapinėse daržovėse taip pat yra vitamino K – ši maistinė medžiaga vaidina svarbų vaidmenį palaikant kaulų tankį ir apsaugo nuo lūžių ir įtrūkimų.

Baltymai

dieta

Pakankamas baltymų kiekis tampa ypač svarbus po 40 metų, kai moters raumenų masė pradeda mažėti vidutiniškai 1% per metus. Dėl šios priežasties sulėtėja medžiagų apykaita, o papildomi kilogramai nusėda greičiau. Dėl to iš karto atsiranda du nelabai malonūs reiškiniai. Pirma, antsvoris kelia grėsmę bendrai sveikatai. Antra, sumažėjusi raumenų masė gali jus fiziškai susilpninti ir pabloginti judesių koordinaciją.

dėl šios priežasties padidėja traumų rizika, o kūno galimybės pasveikti, priešingai, sumažėja.

Norėdami išlaikyti raumenų masę, palaikyti gerą medžiagų apykaitos lygį ir tuo pačiu nejausti alkio, dietologai pataria valgyti vištieną ir kalakutieną (be odos), liesą jautieną ir kiaulieną, kiaušinius, ankštinius augalus, žuvį. Ir nepamirškite apie pieno produktus. Mineralai (pirmiausia kalcis, fosforas ir kalis), esantys neriebiame piene ir jogurte, padės išlaikyti optimalų kaulų slėgį ir jėgą.

Svarbi pastaba: Kalcis negali užtikrinti kaulų sveikatos, jei trūksta baltymų.

Po 35 metų dietologai pataria moterims su valgyti bent 300 g baltyminių produktų per dieną. Kitas argumentas: Japonijos gydytojai įrodė, kad 50 g jogurto per dieną sumažina dantenų ligų riziką 60%, o dantų praradimo riziką – 50%. Manoma, kad sąlyčio priežastis yra probiotikai.

Riebi žuvis

Upėtakio užkandis

Riebalinės polinesočiosios rūgštys, randamos jūros gėrybėse, gali sumažinti lėtinius uždegiminius procesus. Daugelis mokslininkų įsitikinę, kad omega-3 rūgštys turi įtakos smegenų sritims, atsakingoms už laimės ir energijos jausmą. Todėl tie, kurie reguliariai valgo riebią žuvį, gali pasigirti ne tik sveikata, bet ir gera nuotaika. Nepamirškite augalinių sveikų riebalų šaltinių – riešutų, sėklų ir augalinio aliejaus. Visi šie produktai yra svarbūs jaunatviškai odai.

Grūdai

Naudingi javai (nesmulkinti kviečiai, avižiniai dribsniai, grikiai, rudieji ryžiai) ir iš jų gaminami produktai (duona, grūdai, makaronai) užima vieną iš pirmųjų vietų sveikatai reikalingų produktų sąraše. Juose gausu skaidulų, kurios ilgą laiką suteikia sotumo jausmą ir padeda kontroliuoti svorį.

Lėtai pasisavinami kompleksiniai angliavandeniai, kurie padeda palaikyti optimalų gliukozės kiekį kraujyje.

Nesmulkinti grūdai apsaugo nuo diabeto, širdies ir kraujagyslių ligų, hipertenzijos ir storosios žarnos vėžio. Grūdų perdirbimo metu prarandama naudingosios medžiagos, todėl duona iš aukščiausios rūšies miltų neturi jokios maistinės vertės.

Itališka ciabatta

Tiesiogine to žodžio prasme galima išvengti senatvės: fizinis aktyvumas palaiko raumenų masę, suaktyvina medžiagų apykaitą ir užtikrina tinkamą širdies ir plaučių funkcionavimą. Stanfordo universiteto medicinos mokykloje atliktas tyrimas įrodė, kad bėgimas daugelį metų gali atidėti su amžiumi susijusių problemų atsiradimą.

Judėjimas

Tiesiogine to žodžio prasme galima išvengti senatvės: fizinis aktyvumas palaiko raumenų masę, suaktyvina medžiagų apykaitą ir užtikrina tinkamą širdies ir plaučių funkcionavimą. Stanfordo universiteto medicinos mokykloje atliktas tyrimas įrodė, kad bėgimas daugelį metų gali atidėti su amžiumi susijusių problemų atsiradimą.

21 metus mokslininkai stebėjo dvi tiriamųjų grupes, viena grupė buvo užkietėję bėgikai, kita – sėslaus gyvenimo būdo šalininkai. Paaiškėjo, kad tie, kurie neturi reguliaraus fizinio aktyvumo, po 16 metų pradėjo skųstis atminties sutrikimais, miego sutrikimais ir fiziniais negalavimais. Mokslininkai įsitikinę, kad 30 minučių bet kokio fizinio aktyvumo per dieną 5 dienas per savaitę turės tokį patį poveikį kūnui, kaip ir bėgimas.

Vynas ir kiti gėrimai

Mūsų mitybos plane sausas raudonasis vynas nėra draudžiamas, nes jame yra antioksidantų, kurie mažina uždegimą ir aktyvina ląstelių dalijimąsi, vadinasi, jie prailgina gyvenimą. Svarbu: neviršykite 150 ml porcijos per dieną ir gerkite vyną ne daugiau kaip 3-4 kartus per savaitę.

Kita gera žinia: kava sumažina 2 tipo diabeto ir Parkinsono ligos išsivystymo riziką, sustiprina kraujagyslių sieneles.

Arbata yra ne mažiau naudingas produktas jaunystei išsaugoti – ji aktyvina imuninę sistemą, mažina širdies priepuolių ir su amžiumi susijusių atminties problemų riziką. Rinkitės natūralią juodą, žalią ar baltą arbatą – šiose veislėse yra daug polifenolių – aktyviųjų antioksidantų.

pokyčiai

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].