Mūsų svoris priklauso ne tik nuo mitybos ir gyvenimo būdo, bet ir nuo sveikatos. Ir jei norime numesti svorio ir išlaikyti jį, verta pasitarti ne tik su dietologu ir sporto treneriu, bet ir su gydytoju. Mes surinkome patarimus ir faktus, kaip numesti svorio, kuriuos žino tik gydytojai – naudokitės tuo!

numesti svorio

Net dietinis maistas gali tapti priešu

Daugelis žmonių dėl tam tikrų priežasčių mano, kad jei produktai yra sveiki arba juose mažai kalorijų, juos galima valgyti tiek, kiek norite. Bet tai, žinoma, nėra taip: net patys sveikiausi užkandžiai gali pakenkti jūsų figūrai ir medžiagų apykaitai, jei nesilaikysite taisyklių. Taigi neapsirikite ir išmokite atskirti alkį nuo nuobodulio ar troškulio, dažniausiai pasitaikančių persivalgymo priežasčių.

numesti svorio

Kada valgote, svarbu ne mažiau nei tai, ką valgote

Jei norite numesti svorio ir išlaikyti sveiką svorį, turėsite laikytis režimo. Nėra nieko blogiau, kaip nevalgius visą dieną, o suvalgyti paros kalorijų skaičių vienu prisėdimu. Taip pat kenksminga atsisakyti pusryčių ir juos „kompensuoti“ vakarienėmis ar begaliniais užkandžiais. Valgykite mažais kiekiais, valgykite kas tris ar keturias valandas ir stenkitės paskirstyti laiką taip, kad paskutinis valgis būtų bent dvi valandos prieš miegą. Priešingu atveju, nesvarbu, kokį teisingą maistą pasirinksite, jums nepavyks.

Jūsų vartojami vaistai gali paveikti svorį

Vaistai, skirti dėl hipertenzijos, diabeto, depresijos ir kitų įprastų ligų, gali paveikti jūsų svorį, priversti jus priaugti kilogramų ir apsunkinti svorio metimo procesą. Jei nuolat vartojate kokius nors vaistus ir tuo pat metu patiriate sunkumų dėl svorio, paklauskite gydytojo, ar šie vaistai gali paveikti jūsų kūno formą ir ar galima pasirinkti kitus vaistus.

Išlaikyti svorį sunkiau, nei numesti svorio

Kas dažnai pamirštama  bandant numesti svorio: norint pasiekti norimą svorį, paprastai reikia mažiau pastangų nei jo tolesniam išlaikymui. Jei atsikratysite papildomų kilogramų griežtai laikydamiesi dietos ar ekstremalių fizinių krūvių, greičiausiai artimiausiu metu visi prarasti kilogramai grįš jums. Tikrai efektyvus yra tik gyvenimo būdo ir mitybos pakeitimas – sveikesnio link. Priešingu atveju svorio supynės gali būti amžinos.

numesti svorio

Prieš pradėdami dietą, patikrinkite skydliaukę

Skydliaukės hormonai tiesiogiai veikia mūsų svorį ir net nedidelis jos funkcijos sulėtėjimas ar padidėjimas iš karto veikia medžiagų apykaitą. Tačiau tik nedaugelis supranta, kad 80% žmonių su antsvoriu skydliaukės hormonų tyrimai paprastai parodo normalius parametrus. Endokrinologai perspėja: jei niekaip negalite numesti ar priaugti svorio, turite atlikti išplėstinę skydliaukės hormonų analizę ir vertindami jos rezultatus sutelkti dėmesį ne į normalius, o į optimalius parametrus.

Dėl alkoholio sunku numesti svorio. Visada

Svarbu ne tik didelis kalorijų kiekis: beveik visų rūšių alkoholiniai gėrimai veikia medžiagų apykaitą, sutrikdydami ar sulėtindami riebalų apykaitą. Be to, alkoholiniuose gėrimuose yra daug lengvųjų angliavandenių, kurie sulėtina medžiagų apykaitą ir netgi gali turėti įtakos atsparumui insulinui.

numesti svorio

Ne visos kalorijos yra vienodos.

Neatsisakykite visų kalorijų turinčių maisto produktų vienu metu – ir nepasitikėkite visais maisto produktais, kuriuose yra mažai kalorijų. Svarbu atsiminti, kad daugelis produktų, kuriuose yra sveikatai reikalingų ir normaliai medžiagų apykaitai reikalingų maistinių medžiagų, gali būti labai kaloringi – ir jokiu būdu negalima jų atsisakyti. Tuo pačiu metu lengvi produktai (pavyzdžiui, „nuliniai“ gėrimai ar neriebus jogurtas) yra ne tik nesveiki, bet ir kenksmingi. Sutelkite dėmesį ne į kalorijas, o į riebalų, baltymų ir angliavandenių balansą.

Sportas yra būtinas

Norint numesti svorio ir išlaikyti sveikatą, svarbu, kad jūsų medžiagų apykaita būtų pakankamai greita. Be fizinių pratimų to pasiekti beveik neįmanoma. Gydytojai rekomenduoja derinti širdies ir krūvio treniruotes – daugeliui jų nebūtina lankytis sporto salėje.

numesti svorio

Sveikas miegas yra raktas į gerą figūrą

Jūsų idealus svoris yra ant trijų ramsčių: sveika mityba, fizinis aktyvumas, geras miegas. Jei miegate mažiau nei aštuonias valandas per parą, jūsų ghrelino hormonas, kuris sukelia alkį, gali būti per didelis. Be to, miego trūkumas gali turėti įtakos mūsų valgymo elgesiui. Taigi pradėkite kovą su antsvoriu, gaudami pakankamai miego.

svorį

Nebijokite „raumenų“ svorio

Pradėję aktyviai sportuoti, galite pastebėti, kad ne tik numetėte svorio, bet ir priaugote – dėl raumenų, kurie yra sunkesni už riebalus. Tačiau iš tikrųjų tai yra puiki žinia: kuo daugiau kūno raumenų, tuo aktyvesnė jūsų medžiagų apykaita ir tuo daugiau kalorijų virsta energija. Be to, svarbu atsiminti, kad nuo 30 iki 40 metų suaktyvėja natūralus raumenų masės sumažėjimo procesas – ir kiekvienais metais turime vis aktyviau sportuoti, kad išlaikytume sveiką raumenų ir riebalų pusiausvyrą senatvei.

numesti svorio

Naujienos Tavo el. pašte

Komentarai:

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].